portugisisk vattenhund

Alla inlägg under december 2013

Av Bella Tuddelur - 27 december 2013 22:25

Idag har jag shoppat saker till Bella (igen...) med presentkortet som jag fick Sussane, tack Sussi <3

Jag köpte en koppel som är runt 4-5 meter långt, jag testade det på promenaden och älskade det så det blir nog en favorit ska jag säga :) Älskar att det är så långt men ändå lätt att ha i fickan, Och så var den i favorit färgen röd tycker att det går ihop så bra med Bellas bruna päls. När jag ändå var där passade jag på att köpa ett sele, först tänkte jag köpa ett halsband men jag har redan tusenmiljoner så det får bli nästa inköp ist :D Nämen selet var super och satt bra på Bella skavde ingestans och satt fint på henne. Selet och kopplet kommer nog bli mina nya favoriter (mest kopplet) Men nu ska jag och Bella gå och sova, imorn ska jag till min kusin och Bella ska få följa med vilket ska bli roligt ;) syns imorn.

God natt <3            

Av Bella Tuddelur - 25 december 2013 21:51

Av Bella Tuddelur - 25 december 2013 20:11

Tycker iaf Bella eftersom jag har varit lite väl lat idag ;) 

Idag har det inte så mycket men dagen igår var det full rulle med mycket folk, mat och massa presenter. Vi var runt 17 pers och 7-8 hundar, kommer inte ihåg. Nämen jag tänkte visa vad jag fick i hund väg. 

Jag fick två styckna hundböcker som jag önskade mig, den ena var skriven av Fredrik Steen och denandra var skriven av Eva Bodfält.

  

Stora hundboken. Jag önskade mig denna bok för att jag ölskar författaren och hans synvinkel på olika beteende som hunden visar och vad hans tolkning är av problemet/situationen är. på baksidan av boken står det såhär:

I Stora hundboken har Fredrik Steen sammanställt populära delar från sina tidigare så omtyckta hundböcker. Här presenteras allt på nytt sätt. Enkelt och överskådligt får du mängder med information - alltifrån valpens första tid. Du får veta hur du kan lära din hund att sitta, ligga, gå fot, gå fint i kopplet och komma när du kallar. Ett bra ledarskap, mental stimulans och aktivering är avgörande för att hunden ska må bra. Här finns förslag till många roliga och intressanta aktiveringsövningar. Utvidgat är avsnitten om tävlingar och prov och hur du på bästa sätt kan träna dinför tävling och lära hunden olika moment. Du får veta om populära hundraser och hundars mentalitet. Du får klara och handfasta råd om hur du kan hantera problem av olika slag. 


 

Nästa bok heter kontaktkontarket, jag önskade mig den för jag började läsa runt lite om olika bra hunböcker och hörde av att många tipsade om denna bok så det ska bli roligt att börja läsa. På baksidan av boken står det såhär: EN BOK OM MÄNNISKANS SAMSPEL MED HUNDEN.  Kommer sedan ett inlägg där jag hissar och dissar hundböcker som jag har läst ;)

Men jag fick också presnetkort på djurmagazinet och zoologiska vilket var bra eftersom jag inte visste riktigt vad jag skulle önska mig i hundväg så nu behöver kan jag gå och köpa min julklapp när jag vill ( och hittar något jag vill ha) :)

    

God juldag från oss här hemma <3 



Av Bella Tuddelur - 24 december 2013 08:40

Idag är det jul, mysigt värre <3
Kommer komma upp bilder under dagen/kvällen men nog inget direkt inlägg ;) God Jul önskar Matilda och Bella <3

Av Bella Tuddelur - 21 december 2013 20:58

Jag och Bella startade dagen med en goooood frukost och mys i sängen, jag dröjde kvar ganska länge i sängen om jag ska vara helt ärlig ;) Sedan gick jag och pappa ut med Enzo och Bella, det var väldigt mysigt och fint väder med social träning och lite smått lydnads uppgifter. När vi kom hem var det gran letande som gällde, vi hittade en gran som vi trodde skulle passsa bra, men jag tror jag inte har sett en fulare gran än den vi har nu :D  Nu har vi ätit god middag och efterätt och jag är mätt och belåten, imorgon ska vi fira minijul vilket ska bli mysigt <3 kommer att komma upp bilder på vad jag fick och lite annat smått och gott, kram Bella o Matilda <3

   


 


     

Av Bella Tuddelur - 19 december 2013 21:36

Idag tänkte jag köra en Matilda Tipsar!!. Det är lite svårt att hålla upptateringar nu för tiden märker jag, jag har liksom tappat intresset lite. Men ska ju förska komma med inlägg så ofta jag kan. Jag har sänkr mig jätte mycket i statistk denna månad så nu måste det göras något.

Idag har jag tänkt att tipsa om ett hundspel som jag själv använder till Bella, det är super bra och hundarna får jobba mycket med hjärnan vilket är bra om du har en hund som inte bara behöver aktiveras motions sätt utan också physikts sätt. Jag brukar köra detta spel 2-3 gånger i veckan i ca 10-15 min. Det sägs att 15 min hjärngympa motsvarar en timmes promenad :)

     

Man kan själv välja vilken svårighetsgrad man ska ha, jag tipsar om att ha en lätt svårighetsgrad i början och sedan göra allt svårare efter varje gång. Jag älskar det hät spelet och det funkar bra för min hund, kan inte garantera att det kanske funkar bra för just din hund :)

spelet kostar 220kr men kan särket hittas på blocket eller tradera för billigare pris :D


Av Bella Tuddelur - 17 december 2013 08:30

Igår köpte jag en liten stickad hundtröja till Doris då hon fryser och inte gillar sitt täcke, tröjan var väldigt gullig och söt även om jag är emot hundkläder och då menar jag saker som hunden ska ha på sig bara för att vara gullig och inget annat. Men tig några bilder på tröjan.

Men Bella, tröjan var ju till Doris!!!!

Det var bättre

Av Bella Tuddelur - 17 december 2013 07:23

Igår kväll körde jag lite hundspel med Bella vilket var väldigt roligt att se henne arbeta :) har en video på det som kan komma upp senare. Igår jag gjorde jag inte så mycket jag var ute med Bella lite. Det skulle ju komma upp ett inlägg igår kväll men fick strömavbrott som dröjde sig kvar i ungefär 1 tim och 30 min. En bild på hundspelet

Lite ljus när det var strömavbrott

Presentation


Hej mitt namn är Matilda, jag har en portugisisk vattenhund som är två år. Något jag och Bella satsar högt på agility och vi hoppas att det blir några tävlingar till sommarn. Här får ni läsa om en tjej och hennes bästavän.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards