portugisisk vattenhund

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Dagen efter jul är inte kul

Av Bella Tuddelur - 25 december 2013 20:11

Tycker iaf Bella eftersom jag har varit lite väl lat idag ;) 

Idag har det inte så mycket men dagen igår var det full rulle med mycket folk, mat och massa presenter. Vi var runt 17 pers och 7-8 hundar, kommer inte ihåg. Nämen jag tänkte visa vad jag fick i hund väg. 

Jag fick två styckna hundböcker som jag önskade mig, den ena var skriven av Fredrik Steen och denandra var skriven av Eva Bodfält.

  

Stora hundboken. Jag önskade mig denna bok för att jag ölskar författaren och hans synvinkel på olika beteende som hunden visar och vad hans tolkning är av problemet/situationen är. på baksidan av boken står det såhär:

I Stora hundboken har Fredrik Steen sammanställt populära delar från sina tidigare så omtyckta hundböcker. Här presenteras allt på nytt sätt. Enkelt och överskådligt får du mängder med information - alltifrån valpens första tid. Du får veta hur du kan lära din hund att sitta, ligga, gå fot, gå fint i kopplet och komma när du kallar. Ett bra ledarskap, mental stimulans och aktivering är avgörande för att hunden ska må bra. Här finns förslag till många roliga och intressanta aktiveringsövningar. Utvidgat är avsnitten om tävlingar och prov och hur du på bästa sätt kan träna dinför tävling och lära hunden olika moment. Du får veta om populära hundraser och hundars mentalitet. Du får klara och handfasta råd om hur du kan hantera problem av olika slag. 


 

Nästa bok heter kontaktkontarket, jag önskade mig den för jag började läsa runt lite om olika bra hunböcker och hörde av att många tipsade om denna bok så det ska bli roligt att börja läsa. På baksidan av boken står det såhär: EN BOK OM MÄNNISKANS SAMSPEL MED HUNDEN.  Kommer sedan ett inlägg där jag hissar och dissar hundböcker som jag har läst ;)

Men jag fick också presnetkort på djurmagazinet och zoologiska vilket var bra eftersom jag inte visste riktigt vad jag skulle önska mig i hundväg så nu behöver kan jag gå och köpa min julklapp när jag vill ( och hittar något jag vill ha) :)

    

God juldag från oss här hemma <3 



 
 
Ingen bild

Jonna

26 december 2013 11:24

Jag har den stora hundboken och jag älskar den super mycket :)
God juldag ;)

Bella Tuddelur

26 december 2013 21:26

Oki vad roligt, jag själv har också fått tycke om boken speciellt författaren ;)
God juldag// Matilda & Bella :)

 
Mio

Mio

30 december 2013 21:56

Jag har kontaktkontraktet och tycker den är toppen (de bitar jag hunnit läsa...). Den var en av böckerna som användes på Mios valpkurs! :)

http://www.minmio.webblogg.se

Bella Tuddelur

31 december 2013 11:10

Jaha, jag tycker också att den verkar bra!! :)
Min favorit bok har blivit stora hundboken av Fredrik Steen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella Tuddelur - 27 januari 2014 18:41


Jag har ny flyttat min blogg till www.svanstippar.weebly.com då jag tycker bloggplatsen inte funkar för mig längre, vill komma vidare lite i mitt bloggande :D Hoppas vi ses där <3   ...

Av Bella Tuddelur - 22 januari 2014 11:31

Jag har varit väldigt dålig på att skriva men jag har min anledning. I söndags fick jag halsluss, så jag sover på dagarna för det mesta och mår inte så där super. Men jag fick medecin av läkaren igår så jag är ju på bättrings vägen. Men så ni så komm...

Av Bella Tuddelur - 15 januari 2014 22:11


Jag är super ledsen för den dåliga uppdateringen, det har varit mycket i skolan jag slutar sent och går ut med en hund som jag och Sara går ut med på eftermiddagarna och efter det är det hem göra läxor. Så mycket blir det.å, men jag kommer att skriva...

Av Bella Tuddelur - 12 januari 2014 15:31

Lördag morgon vakande jag och det var alldeles vitt ute, så länge som jag har väntat på snön. Jag och Sara gick ut lite senare, det var så mysigt och härligt <3 Bella älskar snön upptäckte jag hon blir helt busig och vet inte vad hon ska ta vägen ...

Av Bella Tuddelur - 10 januari 2014 19:52

Idag åkte jag till Sussie o Göran och deras barn. Fick raka rumpan på Bella fösrta gången vilket inte var så svårt som jag trodde, om jag ska vara ärlig trodde så trodde jag att jag skulle döda min hund med rakapparaten!! Men det gick bra och men hun...

Presentation


Hej mitt namn är Matilda, jag har en portugisisk vattenhund som är två år. Något jag och Bella satsar högt på agility och vi hoppas att det blir några tävlingar till sommarn. Här får ni läsa om en tjej och hennes bästavän.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards