portugisisk vattenhund

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Bella Tuddelur - 7 november 2013 08:43

Planer för dagen är att jag, Sara, Oscar o Bella ska ut på en härlig lång promenad i skogen. Jag har tänkt på att öva Bella att vara lös så mycket som möjligt, vill ju ha en hund som man kan gå ut på en promenad utan att ha med sig koppel eller behöva koppla henne. Men som alltid så måste jag gå till skolan först och sedan ska jag hämta Bella hemma sedan så kommer vi hämta Oscar på hund dagis efter det så ska vi på en promis i skogen, men dagen kommer gå fort för det är vår härliga dag i skolan då vi inte har någon riktigt jobbig lektion :)

Kommer bilder från prmenaden sedan. Jag längtar tills det kommer snö, jag älskar att vara ute i snön med mina hundar och busa runt. Här kommer fem bra saker om hundar och fem dåliga saker om  hundar!!!!

Bra saker:

1. Klagar aldrig på hur man ser ut eller hur man luktar.

2. Värmer en när det är kallt ute.

3. Älskar en tills döden skiljer er åt.

4. Lyssnar på allt du har och säga, utan att säga emot.

5. Är ens vän för livet <3

Dåliga saker:

1. Tuggar på saker.

2. Smutsar ner.

3. Dreglar ner allting (om man har en dregel hund)

4. Skäller, låter mycket.

5. Man behöver gå ut med dom även om det spö rengar.

På dåliga saker med hund fick jag improvesera lite mans kan ju ha en hund som inte är typ dålig på något som jag har skrivit. Bella är bara dålig på att hon skäller mycket!!!

Det var ett litet morgon inlägg ses senare ikväll, nu måste jag till skolan :(

Presentation


Hej mitt namn är Matilda, jag har en portugisisk vattenhund som är två år. Något jag och Bella satsar högt på agility och vi hoppas att det blir några tävlingar till sommarn. Här får ni läsa om en tjej och hennes bästavän.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards