portugisisk vattenhund

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Bella <3<3<3

Av Bella Tuddelur - 14 november 2013 12:45

Jag kom på att jag inte berättat så mycket om Bella utan bara började skriva vad vi gör. Så detta inlägg får bli ett inlägg om min lilla bebis Bella. Bella kom till mig mars 2013 av min systers mans mamma som har en uppfödning. Dom kunde inte ha kvar Bella för hon var väldigt hyper och behövde mer aktivering, och där stog jag som samlade till min egna hund. Min syster ringde till mig en dag och frågade om jag skulle vilja provpassa Bella i en månnad som sedan blev till flera månader, vi trivdes så bra ihop och jobbade bra och smidigt tillsammans. Jag började gå agility kurs och hon skötte sig super och båda vi njöt av att springa banan, vi hade en jätte bra kontakt och det har vi nu också. Allting flöt på och vi fortsatte att träna med varandra när allting ändrades i sommras, min hund Shakira dog av att hennes tumörer sprack och vi fick åka in till djursjukhuset och avliva henne. Hon blev 9 år gammal och hon har varit med nästan hela mitt liv. Det var då Bella och jag blev som tajtas vi tränade hårt som fick toppen resutalt hon är idag min bästavän och jag klarar mig inte utan henne, det går inte en dag utan att man skarttar med henne hon är mitt allt <3

 

Bella:

Ålder: 1 år och 10 månader.

Födelsedag: 21 januari.

Favoritgodis: ost, skinka, allt...

Bästa hundvän: Oscar,  Majlis, Olivia.

Bästa människovän: Matilda.

Hobby: Agility, bada, sök.

Tävla/tävling: utställning ska tävla agility till våren.

Mamma: nej.

Ras: portugisisk vattenhund.

Färg: brun.

Ögonfärg: ljusgul.

Päls typ: vågig.

       


Bellas mammas syster, Bella, Bellas mamma Olivia, Bellas syster Majlis

             


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bella Tuddelur - 27 januari 2014 18:41


Jag har ny flyttat min blogg till www.svanstippar.weebly.com då jag tycker bloggplatsen inte funkar för mig längre, vill komma vidare lite i mitt bloggande :D Hoppas vi ses där <3   ...

Av Bella Tuddelur - 22 januari 2014 11:31

Jag har varit väldigt dålig på att skriva men jag har min anledning. I söndags fick jag halsluss, så jag sover på dagarna för det mesta och mår inte så där super. Men jag fick medecin av läkaren igår så jag är ju på bättrings vägen. Men så ni så komm...

Av Bella Tuddelur - 15 januari 2014 22:11


Jag är super ledsen för den dåliga uppdateringen, det har varit mycket i skolan jag slutar sent och går ut med en hund som jag och Sara går ut med på eftermiddagarna och efter det är det hem göra läxor. Så mycket blir det.å, men jag kommer att skriva...

Av Bella Tuddelur - 12 januari 2014 15:31

Lördag morgon vakande jag och det var alldeles vitt ute, så länge som jag har väntat på snön. Jag och Sara gick ut lite senare, det var så mysigt och härligt <3 Bella älskar snön upptäckte jag hon blir helt busig och vet inte vad hon ska ta vägen ...

Av Bella Tuddelur - 10 januari 2014 19:52

Idag åkte jag till Sussie o Göran och deras barn. Fick raka rumpan på Bella fösrta gången vilket inte var så svårt som jag trodde, om jag ska vara ärlig trodde så trodde jag att jag skulle döda min hund med rakapparaten!! Men det gick bra och men hun...

Presentation


Hej mitt namn är Matilda, jag har en portugisisk vattenhund som är två år. Något jag och Bella satsar högt på agility och vi hoppas att det blir några tävlingar till sommarn. Här får ni läsa om en tjej och hennes bästavän.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards