portugisisk vattenhund

Alla inlägg under november 2013

Av Bella Tuddelur - 4 november 2013 20:33

Jg är så stolt över Bella just nu jag hade henne lös hela promenaden och hon var så himla duktig och gick inte mer än tre meter ifrån mig, gick fot när jag sa det och kom till mig när jag ropa på henne. Har förut inte vågat släppa henne för i mars månad rymde hon när hon var lös och var borta i tre timmar det var tre timmar jag aldrig vill uppleva igen!!!
Jag visste att Bella kunde vars lös men jag vågade inte själv pågrund av det som hade hänt men idag tog jag modet till mig och släppte henne som om det inte var något nytt med det :)
Inga bilder togs men ni ska allafall få en bild på Bella när hon har en hårdonut i håret :)

Av Bella Tuddelur - 3 november 2013 21:14

Vaknade rätt sent idag runt halv tolv mina planer för dagen var att bege sig till Bellas uppfödare där hennes mamma och syster bor. Kom iväg runt ett, ibland känns det som att Bella vet vart vi ska även om man inte säger något hon var mer exalterad en vanligt. Så fort jag tog tag i kopplet skutta hon runt av gläjde, om jag ska vara helt ärlig så tog det 3 minuter dit när det brukar ta 7-8 minuter. Lika lycklig som hon alltid är för att få träffa sina bästisar. Jag var där i någon timme och hjälpte Bellas uppföfare med lite saker i sin trädgård, när det var dags att gå hem ville Bella inte riktigt först men med lite godis funkar väll allt. Väl hemma var hon helt utslagen och somna fort i sin korg. det var lite vad vi har gjort idag och imorgon är det dags för skola vilket jag inte uppskattar lika mycket som att vara ute att gå med hundarna  :)


Ps. Imorgon kommer Bellas täcke så då får ni se hur fin hon kommer att vara i det <3

Av Bella Tuddelur - 2 november 2013 17:19

Blev inget inlägg igår som ni kanske märkte men kommer ett nu, lite utvärdering av helgen men mest idag för igår så gjorde jag inte så mycket. Min kompis och hennes hund Oscar sov över vilket var jätte roligt. Vi gick ut en stund men tränade inte på något speciellt, sedan var det dags för middag och sedan sov vi. Var trötta båda två. Idag har vi tränat mycket agility och jag fokade på att Bella ska lära sig slalon i lite snabbare fart för just nu går det inte så fort. I ren allmänt var hon duktig och Oscar med men han ville inte riktigt ta hela slalonet och tog bara nårga pinnar, men på slutet fick han till det. Vi var ute på en promenad. både jag och Sara hade tagit fel skor på oss blev dom läckte genom direkt när vi tog ett steg på den blöta grässmattan. Nu sover Bella så sött i sin säng ses imorgon.

Presentation


Hej mitt namn är Matilda, jag har en portugisisk vattenhund som är två år. Något jag och Bella satsar högt på agility och vi hoppas att det blir några tävlingar till sommarn. Här får ni läsa om en tjej och hennes bästavän.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards